Anketa
>
>>>
Vážení rodiče,
v měsíci říjnu probíhala na naší mateřské škole anketa. Odpovídali jste celkem na 9 otázek. Rádi bychom Vás seznámili s výsledky této ankety.
Výsledky byly hodnoceny dle metody NPS (Net Promoters Score) Manažerská marketingová metoda, měřící klientskou spokojenost.
Odevzdali jste celkem 54 anketních lístků, někteří z Vás odevzdávali jeden lístek pro oba a více sourozenců. Celkové NPS je vysoké a vyrovnané
Jde o nadprůměrný výsledek. Celkově jste s mateřskou školou spokojeni, taktéž Vaše děti a doporučovali byste ji dalším rodičům. Hodnocení nové vize MŠ je o něco nižší, ale stále vysoké (bodové ohodnocení 6-10 z 10 bylo od 44 rodičů). Někteří z Vás se s vizí MŠ doposud neseznámili. Je od září k dispozici na webových stránkách MŠ v Aktualitách „VIZE“.
Pro své děti od MŠ očekáváte tři jasné priority:
1) osobnostní a celkový rozvoj dítěte,
2) socializaci dítěte a kvalitní vztahy a klima mezi dětmi a v celé MŠ,
3) bezpečné, dobré a podnětné prostředí.
Ve výsledcích dominuje Osobnostní rozvoj – celkový a komplexní rozvoj dítěte k úspěšnosti, rozvoj talentu, potenciálu. U předškolních i školní zralost. Preferujete i individuální přístup a spolupráci. Někdy popisuje jako „šťastné dítě“ = celkově se rozvíjející a spokojené dítě zažívající úspěch v osobní i sociální rovině.
Na druhém místě preferuje klimata a sociální vztahy – požadujete, aby celý proces probíhal v příjemném a růstovém klimatu. Současně zde prezentujete potřebu socializace a adaptace dětí, ale i vztahy dítě – dítě a rodina – škola.
Na třetím místě je pro Vás prostředí a vybavenost, zázemí školy. Je zřejmé, že je zde určitá spokojenost, proto nižší preference. Ale nejvíce jste se shodli na nutnosti investovat do zahrady a hřiště + herních prvků dále do kulturních, sportovních akcí a výletů.
Negativně vnímáte především velký počet dětí ve třídě, málo učitelek (pozn. již se podařilo vyřešit), u předškoláků velký důraz na „učení“, vnitřní uspořádání MŠ (toto je, bohužel, stavební záležitost).
Poslední otázka zněla, zda máte zájem o předávání jejich zpětné vazby mateřské škole. 50 z Vás zájem má a 4 nemají.
Ráda bych tímto poděkovala Vám všem, kteří se do ankety zapojili.
Děkujeme Vám za příznivé hodnocení, protože se ukázalo, že v klíčových oblastech MŠ jste Vy i Vaše děti spokojeni.
Vaše odpovědi jsou pro nás velmi přínosné a budeme s nimi dále pracovat a také jsme již začali...
Martina Čermáková a tým MŠ
>>>>
Sportovní výlet
8. 6. 2017 se koná sportovní výlet Hvězdiček a Žabiček ke sv. Anně.
Třída Koťata
učitelky: | |
Mgr. Martina Jiráková Yvonne Staňová |
|
tel: do třídy 733 420 587 |
Přijela Inka Rybářová, loučíme se s předškoláky.
A je to tady. Konec školního roku. Třídíme výkresy. Budeme se loučit.
Náš plavecký výcvik.
Hrací pátek. Volné tvoření a hry, a to nás také moc baví!
Navštívila nás La Mamka s programem Studánková víla. Naučili jsme se, proč čistíme studánky, jak třídíme odpad a co udělat dobrého pro přírodu?
Kramaření se nám velice vydařilo!
Fota z naší besídky, která se moc povedla a dílničky také
A takhke si tu hrajeme, neboť v předškolním období je nejdůležitější činnost hra. Pomocí hry se i učíme, adaptujeme se na život a připravujeme se na školu.
Jsme skvělý tým!!
Navštívilo nás divadélko s hudební pohádkou O Terezce a Matějovi.
VE ŠKOLCE PROBĚHL ČARODĚJNICKÝ REJ!
Vařili jsme lektvar, tančili jsme a hledali jsme venku čarodějnice na koštěti...A ke sváče jsme si uvítali buřtíky!!
Náš výlet za pohádkou do Takonína.
Nejdříve jsme se nasvačili, vyposlechli jsme hranou pohádku a rozdělili jsme se na 3 skupinky a obcházeli jsme statek. Viděli jsme koně, jehňátko Bohunku, kterou opustila maminka. Stali se z nás i princezny a rytíři a zkoušeli jsme tlouct máslo!
Naše mš oslavuje Den Země! Témata zní: země, vzduch, oheň, voda
Náš výlet do Prahy....Rudolfínek - Bystrý lišák Leoš. Navštívili jsme Sukovu síň, Art hernu a dozvěděli jsme se nové informace o hudbě a provázel nás Leoš Janáček.
Také pracujeme s padákem. Tentokrát nám padák představuje zeměkouli.
Tvoříme velikonoční vajíčka.
Navštívily nás přadleny. Vyrábíme si náhrdelník.
Naše návštěva ve škole.
Naše třída navštívila knihovnu ve Velkých Popovicích. Nejdřív jsme snědli sváču z mš, prohlídli jsme si danou výstavu. Seznámili jsme s knihovnou, poslechli jsme si pohádku od milé paní knihovnice a nějaké knihy jsme si půjčili do školky.
Připravujeme se na jaro, tvoříme z keramiky beránky, ovečky, zajíčky....
Jú, středověk začíná!
Nasadíme si královské koruny a rytířské helmy.
Takhle funguje kladka!
Zpracováváme metodický list.
Jsme malíři a vystřihujeme a malujeme obrovské tulipány. Už dokážeme sami obkreslit šablonu.
Připravujeme se na den otevřených dveří a vyrábíme kočky z keramiky pro naše kamarády.
Setkali jsme se s policí ČR, a navštívilo nás divadélko.
Rádi stavíme ze stavebnic a z lega. Teda, to je ale výška!!!!
Odnesli jsme si také metodický list s omalovánkou. Strávili jsme prostě bezba čas s LaMamkou.
Děkujieme a těšíme se na příště.
Navštívila nás LaMamka a Ledové království, a tedy Elsa a Anna a Olaff. Stavěli jsme sněhuláka z ledových kostek, zapalovali jsme led, vyráběli jsme zmrzlinu, kterou jsme i ochutnali.
Naše výsledky s keramikou. No prostě nádhera!!
Barvíme naše koťata z keramiky. Tvoříme barevně :-)
Slavíme Masopust!! Sešli se tu čarodějnice, kouzelníci, piráti, bojovníci, Ferda Mravenec, a nechyběla ani liška! Soutěžíme - kdo přejde na úzké lávce bez ulití jediné kapky?
Víme, co znamená slovo karneval, hrajeme hru: Polštářková, zpíváme Jémine Domine a procházíme celou naší školkou a skvěle se u toho bavíme. P.S.: Stihli jsme i mašinku:))
Tvoříme z keramiky: Jsme Koťata a tvoříme tedy kočku dle své fantazie. Víme, že práce s keramickou hlínou má terapeutický účinek. A nás to moc baví!
Výsledný efekt nám dělá radost
Do cvičení zařazujeme prvky jógy
Jóga uvolňuje tělo i mysl
Takhle jsme dopadli po celodopoledním bobování!
A ti, kteří nespí, si prohlížejí knížky nebo staví stavby. Ale psst! Ať nikoho nevzbudíme!!
Poznáváme své tělo a tělní orgány
Tři králové
Zimní radovánky
Tvoříme obřího sněhuláka
Bobujeme na lopatě
Podařila se nám housenka
Podprojekt "Jak lidé žili dřív" byl zahájen před dobou Adventu - mapováním- jaký pokojíček i hračky měli prarodiče i rodiče dětí! Na porovnávání minulosti se současností si uvědomujeme současnou dobu nejen v bydlení, ošacení, stravování ...Adventní čas přináší dětem uvědomění: "Vnímat kulturu národa spojenou s tradicemi jako nedílnou součást duchovního života a bohatství společnosti". Podprojekt dětem odkryl venkovskou chaloupku, kdy žil malíř Josef Lada v období zimy - v době přástek a draní peří, dobu bez elektřiny, dopravních prostředků, voda tekla pouze z pumpy na dvorku....v době, kdy si děti hrály venku v každém ročním období...
v době, kdy Štědrý den u hospodáře a hospodyně měl v chaloupce své zvyklosti i zvyky.
Zpívali jsme si nejen zimní písně, ale i hráli hudebně pohybové hry. Největší potěšení jsme prožili s koledami, ale také na vánočním setkání s rodiči 29.11.2016
Zde po vystoupení ve druhé části - v tvořivých dílničkách - jsme dokázali vyrobit vánoční dekoraci - slepovali cukroví i ozdobili perníčky - a vlastně získali zkušenost, že nemusíme všechno kupovat v obchodě.
15. prosince 2016 vyjíždíme již v 7:00 hod. ráno do Třebíze - Skanzenu - s názvem "Vánoce na statku"
Zde jsme si prožili naživo období, o kterém jsme se ve školce interaktivní formou dozvěděli.
Přivítal nás hospodář s hospodyní Rozárkou. Hospodyně Rozárka nám představila období adventu, svátek sv. Ondřeje, Přástky, draní peří, pečení vánočky, zvyky se šupinou, sekyrou, utírání rukou od těsta o stromy a další!
Čeledín a děvečka nás uvádějí do tajů a zvyků vánoc. Zazpívali jsme si i koledy: Štědrý večer nastal.
Při tvoření vánoční ozdoby a dekorace poznáváme, že kdo si hraje - tvoří - nezlobí!
Z nejkrásnějších znaků vánočních svátků patří touha obdarovat své blízké, udělat radost. Víme, že nazdobený stromeček představuje vlastně strom života.
Svíčky jsou nejdůležitější ozdobou - zdůrazňují, že světlo lásky nemá v člověku nikdy zhasínat.
Větve stromku spojujeme řetězy do spirály, která je také nazývána hadem moudrosti.
Ani vánočka dnes nechybí na žádném vánočním stole - 9 pramenů vyjadřuje symboliku: země, voda, vzduch, oheň, rozum, vůle, cit, vědění, láska.
Sv. Lucie - tzv. Lucka - bíle oděná žena - držela v ruce peroutku, kterou smejčila a ometala prach! Běda Rozárce, kdyby někde našla špínu!! Od Lucky jsme se dozvěděli "jaká bývala dřív večeře"...(Černý kuba, čočka, hrách...)
Ve chlívě jsme vyslechli příběh o narození Ježíška
Ve volné chvíli jsme hráli hru Sv. Ambrože.
V závěru prohlídky Cífkova statku jsme navštívili dědouška. Ukázal nám štědrovečerní čarování s hrnečky a popřál nám do života hodně zdraví i štěstí.
Také my přejeme pěkné prožití vánoc s dětmi u stromečku a do nového roku zdraví, štěstí a pohodu.
Paní učitelky ze třídy Koťat.
Slavíme Vánoce - přišel k nám Ježíšek. Zpíváme v mš koledy, utvořili jsme si komorní atmosféru pomocí rozsvíceného stromečku, rozbalujeme dárky a užíváme si jich.
Cífkův statek - Vánoce na statku. Prožili jsme krásný předvánoční čas, hráli hry, ochutnali vánočku, vyrobili si ozdoby na stromeček a poznali jsme tradice a zvyky vánoc.
Zdobíme stromeček
Naše besídka se nám podařila. Po besídce přišel Mikuláš a přinesl nám balíčky :)
Elinka nás učí jógu. A nás to moc baví!
Navštívilo nás divadlo
a s divadlem i přípravná třída ze zš
Moc si to užíváme!!
Naše první Toulky!
Milí rodiče,
uplynula doba prvních dvou měsíců docházky Vašich dětí do školky – doba adaptace.
Rády bychom Vás „touto formou“ seznámily s celoročním projektem „ KRAJINA VYPRÁVÍ“. (Uplatňování prvků prožitkové, lesní a venkovní pedagogiky.)
Budeme se jeden krát za 14 dnů ve středu pravidelně toulat přírodou po okolí Mnichovic – proto název „TOULKY“. Vycházet budeme po svačině a vracet se na oběd. Termíny TOULEK: 9. 11.; 23. 11.; 7. 12.; 21. 12. a další uvedeme aktuálně po novém roce. (Rozpis místa toulání bude viset na nástěnce v šatně. )
Jak sám název vypovídá – budeme se seznamovat s životem lesa, společenstvem luk i polí; mapovat historii krajiny, ale i budov – nejdříve svého domu – potom naší školky a v závěru školního roku historii domů mnichovického náměstí.
Při Toulkách budeme pomáhat dětem budovat vztah k přírodě. Je důležité, aby děti měly s přírodou spojeny pěkné zážitky – aby v přírodě mohly samy zkoumat věci, které je zaujmou; vypozorovat souvislosti (voda, světlo, půda, vzduch…) Tak se přirozeně posiluje rozvoj koncentrace pozornosti, se kterou bývají problémy ještě i na 1. stupni základní školy.
Les, do kterého jsme začali chodit, nabízí dětem dostatek prostoru, aby mohly rozvíjet prostorovou orientaci, vnímaly vlastní tělo, učily se koordinaci pohybu, ale zároveň vnímaly i ostatní své vrstevníky (posilování sociálních vztahů), stejně jako vnímaly další živočichy lesa a uvědomovaly si, že zde mají DOMOV právě oni.
„Toulkami“ budeme také posilovat i dětskou imunitu. U dětí, které jsou méně odolné se postupně bude dostavovat vitalita a budou se stávat i fyzicky výkonnější. Proto je nutné na naše toulání správné oblečení i obuv.
Prožitkovou pedagogiku bychom rády propojily s environmentální výchovou, kdy u dětí rozvíjíme citlivost, vstřícnost, ale i tvořivost při řešení problémů péče o přírodu i problémů lidské společnosti. Považujeme zde za velmi důležitou zvláště společenskou stránku, protože bez budování vztahů mezi lidmi navzájem není možné budovat ani vztah k prostředí, ve kterém společně žijeme.
Věříme, že děti budou nadšené a i Vy s elánem připravíte na naše „Toulky“ baťůžky s igelitovou pláštěnkou, o pití na cestu se postará MŠ.
S návazností na celoroční projekt budou navazovat dílčí podprojekty – do prosince – „Jak žili lidé dřív“, kde vycházíme z metodiky „ Ladův kraj v proměnách času „- výstup uvidíte na vystoupení dne 29. 11. 2016 „Advent v MŠ“.(Pozvánka zasílána emailem – bližší info v šatně.)
Dovolte nám, abychom v závěru popřály krásné prožití nastávajícího víkendu!
Těšíme se na Vaši spolupráci a přízeň!
Paní učitelky třídy Koťat Yvonna Staňová a Martina Jiráková
Říkáme si barvy a znaky podzimu
Vydáváme se na cestu za pokladem
Hledáme obálku, kde jen může být?
Nacházíme jídlo pro zvířátka v lese
Našli jsme další obálku!
Třídíme odpad i v naší třídě
Víme, že papír patří do modré
Ale, co jsme to objevili v modrém koši? Igelit tam přeci nepatří!!
Nyní to roztřídíme správně
Jablíčková slavnost
Vyrábíme jablíčka
Už i skládáme puzzle!
Kluci mají rádi stavebnice
Náš projekt: Jablůňka
U projektu využíváme i kooperativní učení.
Produkt: Jablůňka je na světe a my se již těšíme na Jablíčkovou slavnost.
Září 2016 - Učíme se jíst příborem a vyrábíme postavu a dům z geometrických tvarů.