Oborový mentoring
Také v letošním školním roce zapojujeme děti do tvořivé hry. Pracujeme s keramickou hlínou, pečeme, vaříme a tvoříme.
Od září jsme pekli perníčky, dýňový koláč, uvařili dýňovou polévku a seznámili děti s tvořivou hrou na téma: ,,materiály“.
Navštívila nás studentka z Karlovy Univerzity, která zpracovává diplomovou práci na téma : ,,Tvořivá hra“.
Děti mě vždy překvapí svou vynalézavostí, trpělivostí, zvídavostí a pečlivostí.
Největší radost jim však přináší výsledek jejich práce. Rádi sní, co si sami uvaří, nebo upečou a rádi si hrají s tím, co sami vyrobí.
Tvořivá hra, aneb co už zvládnu sám
Tvořivá hra na téma: ,,Ptáci v zimě,
Výroba krmítka ze šišky, skládání ptačí budky, hry s peříčky a malování ptáčka
Projekt oborového mentoringu je ve své polovině.
V současné době dvě paní učitelky absolvovaly a ukončily cyklus obecného mentoringu. Své zkušenosti již předávají dalším paní učitelkám na plánovaných akcích pod dohledem konzultanků Muzea Říčany. Kolegyně se seznamují s principem metody tvořivé hry, základními postupy a zásadami. Společně ve třídách realizují konkrétní aktivity.
Tradice Vánoce
Podzimní práce na zahradě
Práce s keramikou a samotvrdnoucí hmotou
Projekt Oborový MENTORING v přírodovědném a polytechnickém vzdělánání
I tento rok pokračujeme v projektu: ,,Oborový mentoring a tvořivá hra“.
Děti se seznamují a pracují s různými druhy materiálů (např bavlnky, vlny, látka, dřevo) a učíme se bezpečně používat různé nástroje (např. jehla, kladivo, vrtačka, struhadlo, nůž, škrabka)
Vedeme děti k samostatnosti při práci, rozvíjíme slovní zásobu, komunikační dovednosti, fantazii, jemnou motoriku a radost z vlastní tvorby a výrobku.
Ve tvořivé hře s dětmi používáme tyto zásady:
1. Neděláme práci za děti
2. Respektujeme, že každé dítě má své tempo a své nápady
3.Chybami se člověk učí
4. Bereme si inspiraci z přírody
5. Dbáme na bezpečnost
6. Probouzíme v dětech zvídavost
7. Dítě má ze svého výrobku radost a chce si sním hrát
11/2016 - 10/2018
V následujících dvou letech se zástupci z řad našich pedagogických pracovníků budou díky finanční podpoře Evropské unie prostřednictvím OP VVV individuálně věnovat osobnostnímu a profesnímu rozvoji. Všichni učitelé absolvují díky našemu partnerovi, Společnosti pro kvalitu školy, kolegiální podporu v oblasti mentorských dovedností. Co to znamená? Jednoduše řečeno, učitelé budou mít šanci se dlouhodobě zabývat správnými principy komunikace s dospělými tak, že postupně dokáží lépe sdílet své pedagogické zkušenosti a dovednosti s dalšími kolegy.
Lektoři Muzea Říčany se budou učitelům zároveň individuálně věnovat ve zkvalitňování výuky jako konzultanti. U MŠ v oblasti polytechnické (materiál, nástroje, tradice, EVVO), dovedností v polytechnice (plánování a postup práce, manuální činnost a jeho výsledek, řešení problémů, sdílení zkušeností) resp. řemeslné. Konzultanti budou s učiteli společně plánovat i realizovat vybrané výukové bloky a zároveň si na sobě vzájemně zkoušet nově nabyté poznatky z oblasti mentorské praxe.
Po roce již bude mít učitel ve školce na starosti svého kolegu, se kterým bude sdílet své zkušenosti a pomáhat mu nové metody zavádět do praxe v jeho třídě. To vše za podpory konzultantů.
Zahrada v přírodním stylu
Osazovací plán
Přehled rostlin
„Konference Zahrada hrou“ se konla 1. února 2018 v Divadle Archa na Praze 1
Prezentace finálního řešení „Příští stanice, MŠ Mnichovice!“ dne 22.1.2018
Projekt
Prezentace dne 17. 10. 2017.
„Nadace Proměny Karla Komárka“
„Exkurze zahrada hrou 2017“
26. dubna 2017 proběhla společná exkurze po zahradách mateřských škol v Praze nazvaná Zahrada hrou 2017
Vážení rodiče,
jak jsme již avizovali na naší společné zahajovací a informační schůzce dne 14.9.2016, na přelomu pololetí tohoto školního roku začínáme s přípravou projektu nové zahrady MŠ - „Zahrada v přírodním stylu“.
Obracíme se proto na všechny z Vás, kterým je toto téma blízké, či Vás prostě zajímá a chcete se do přípravy projektu zapojit, ať už jste profesionál či amatér, abyste svůj zájem spolupodílet se na vytvoření nové zahrady MŠ předali třídním p. učitelkám Vašeho dítěte.
Termín naší první společné schůzky a další postup Vám sdělíme s dostatečným předstihem – předpokládáme přelom měsíců února a března 2017.
Děkujeme Vám za Váš zájem spolupodílet se na tvorbě tohoto projektu
Plavání
vyplněné prohlášení zákonného zástupce odevzdejte třídní p. učitelce (viz.příloha)
Přílohy:
provozní řád PŠ Na Fialce
prohlášení zákonného zástupce
BRUSLENÍ V MŠ 2016/ 2017
Každé úterý v dopoledních hodinách od 11.10.2016
!!! změna začátku kurzu ( dle sdělení TJ Slavoj je dne 4.10.2016 na stadionu reprezentace )
Kde: zimní stadion TJ Slavoj Velké Popovice
Doprava: autobusem
Délka kurzu: 9 lekcí
CENA: 600,- Kč za dopravu/ kurz
Prosíme o úhradu této částky na bankovní účet MŠ vedený v Komerční bance, a.s.:
27-9123720287/0100
+ jméno a příjmeníVašeho dítěte (abychom mohli platbu identifikovat)
Nutné vybavení:
brusle, helma, rukavice, zimní oblečení a batoh
Projekt „Rozvoj řemeslných dovedností didaktiky pro učitele MŠ“
Mateřská škola je zapojena do projektu „Rozvoj řemeslných dovedností didaktiky pro učitele MŠ“, který je financován Evropským sociálním fondem z OP VK a státním rozpočtem ČR. V rámci projektu spolupracuje škola s lektory Muzea Říčany a s Asociací lesních MŠ prostřednictvím praktických workshopů.
Více fotografií najdete ve fotogalerii
Mateřská škola Mnichovice je zapojena do projektu Celé Česko čte dětem
Projekt je určen nejenom pro školky, ale může se zapojit v podstatě každý.
Na stránkách www.celeceskoctedetem.cz naleznete akce jako: týdenní čtení dětem v ČR, čtení dětem v nemocnici, moje první kniha, konference a semináře, sbírky knih do nemocnic, veletrhy a bazary a jiné další nápadité možnosti, jak do svého běžného dne zapojit knihu.
Projekt Hokus pokus
Ve spolupráci se společností La Mamka proběhne v MŠ Mnichovice cyklus zábavných vědeckých pokusů. Pokusy jsou určené dětem předškolního věku. Každá hodina bude mít jedno nosné téma, které bude rozebráno do několika jednodušších pokusů. Experimenty jsou vybrány tak, aby hravou formou objasnily předškoláčkům vždy jeden jev ze světa fyziky, chemie nebo biologie. Hodiny jsou velmi interaktivní – děti většinu pokusů přímo provádí, poté si pokus zakreslí do připravených pracovních listů.
Více fotografií najdete ve fotogalerii